Başvurular, Genel Müdürlük tarafından yukarıdaki esaslar ve TÜRKAK’tan alınan değerlendirme raporu çerçevesinde değerlendirilerek sonuçlandırılır. Uygun bulunan başvuru sahibi ile Genel Müdürlük arasında bir görevlendirme sözleşmesi yapılır.
Görevlendirme sözleşmesinde, genel ve özel hukuk hükümleri ile birlikte, aşağıda belirtilen hususlar yer alır:
Başvuru sahibinin;
a) Bakanlığın uygun gördüğü aralıklarla denetiminin yapılması veya TÜRKAK’a denetiminin yaptırılması,
b) Gerek Türkiye, gerek Avrupa çapında koordinasyon faaliyetlerine katılması,
c) Genel Müdürlüğün talebi üzerine görev ve faaliyetleri ile ilgili tüm belgeleri sağlaması,
d) Tüm üreticilerin uygunluk değerlendirmesi hizmetinden eşit koşullarda faydalanmasını sağlayacak gerekli tedbirleri alması,
e) Uygunluk değerlendirmesi hizmeti sunarken, piyasa koşullarını zorlayacak, üretim maliyetlerini ciddi oranda artıracak ve üreticileri zor duruma düşürecek koşullar öne sürmemesi.
Görevlendirilen onaylanmış kuruluşların ilk denetimleri bir yıl içerisinde, sonraki denetimleri ise Bakanlığın uygun gördüğü aralıklarla yapılır veya TÜRKAK’a yaptırılır. Her dört yılda bir ise, kuruluşun onaylanmış kuruluş statüsü yeniden değerlendirmeye tabi tutulur.
Görevlendirme sözleşmesinin ilgili taraflarca imzalanması ile görevlendirme yürürlüğe girer ve Müsteşarlık aracılığı ile Komisyona bildirilir.